• AMHLAF0003073.jpg
    Església parroquial de Santa Eulàlia de Mèrida
    Imatge presa des de davant de l'Ajuntament. L'església i eli campanar es veuen de perfil. També hi ha cotxes aparcats de la Guàrdia Urbana i part de l'edifici de vivendes de la plaça de l'Ajuntament amb el Frankfunt Miradoir a la planta baixa .
    Arquitectura i urbanisme
    Cossos de seguretat
    Cotxes
    Edificis
    Església Santa Eulàlia de Mèrida
    Esglésies i ermites
    Guàrdia Urbana
    Policia local
    Religió
    Seguretat i defensa
    Transports
  • AMHLAF0001239.jpg
    Inauguració de l'avinguda d'Isabel la Catòlica
    Acte d'inauguració al qual assisteixen diverses autoritats civils, religioses i militars locals. La comitiva, encapçalada per la guàrdia urbana, es dirigeix cap al nou carrer.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Cossos de seguretat
    Guàrdia Urbana
    Militars
    Oficis i ocupacions
    Policia local
    Política i administració pública
    Pont de l'avinguda d'Isabel la Catòlica
    Ponts
    Religiosos
    Seguretat i defensa
    Visites d'autoritats
  • AMHL_101_C411_1976_00108_00_0154_foto.jpg
    Just Oliveras,Rb 14
    Imatge extreta d'una llicència d'obres. Rambla Just Oliveras amb la cruïlla amb carrer Barcelona. Davant el garatge, a la Rambla, el monument amb el bust de Just Oliveras al centre, on va ser-hi fins que, amb les obres del metro, va ser desplaçat a la capçalera de la Rambla en la seva confluència amb l'Avinguda Josep Tarradellas i Joan. A mà dreta es veu l'edifici del Garatge Oliveras, que va ser el Cinema Imperial, que va funcionar de 1911 a 1933, un edifici senzill i funcional, inicialment d'estètica modernista, que estava format per dos cossos, el de l'entrada, on hi havia hagut un cafè i la cabina de projecció, i una gran nau on hi havia el pati de butaques, amb una capacitat per a set-cents espectadors. Va ser la primera sala de cinema construïda expressament per aquest fi a l'Hospitalet, on les projeccions cinematogràfiques s'havien fet anteriorment al Cafè de Cal Carreter del carrer Major de 1907 a 1914. El Cinema Imperial el va obrir Lluís Oliveras Norta, fill de Just Oliveras i Arús, en uns terrenys de la família situats a la Rambla amb la confluència del carrer Barcelona, com s'observa a la fotografia. A partir de 1924, quan el mateix empresari va obrir el Cinema Oliveras al carrer Baró de Maldà, més modern i confortable, l'Imperial va anar perdent protagonisme fins que, a partir de 1934, l'edifici va ser reconvertit en un garatge, que comptava amb sortidor de benzina, que va funcionar fins el 1980, any en el que va ser enderrocat per donar pas a la construcció d'un gran bloc de pisos. Gairebé al costat d'aquest garatge hi va haver el Cinema Rambla, del que es veu la teulada a l'esquerra de la fotografia, construït per Jaume Campreciós Pujol el 1954 -el pare del qual ja havia comprat a Lluís Oliveras el Cinema Oliveras- que va arribar a ser propietari de set sales d'exhibició cinematogràfica situades als diferents barris de l'Hospitalet i de cinc a Cornellà. El Cinema Rambla va ser una gran i confortable i sala amb amfiteatre que posteriorment, en els anys noranta, va ser reconvertida en un nou espai amb quatre sales. Va ser el darrer cinema que es va mantenir actiu a la ciutat fins el seu enderrocament per fer-hi un bloc de pisos el 2010.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1971_00348_0047_foto.jpg
    Girona,C. 2
    L'edifici estava a l'actual del c. Girona 2. La façana principal donava al carrer Enric Prat de la Riba. Imatge extreta d'una llicència d'obres.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
  • AMHLAF0150309.jpg
    La torre de la Casa Espanya
    Al carrer Xipreret, actualment és una de les seus del Museu de l'Hospitalet.
    Arquitectura i urbanisme
    Casa España
    Edificis
  • AMHLAF0215881.jpeg
    Obres sota la carretera de Collblanc al seu pas per Can Rigalt
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Can Rigalt
    Masies
    Ponts
  • AMHLAF0024828.jpg
    Font rellotge de Can Rigalt
    Carretera de Collbalnc als anys setanta a l'alçada a de can Rigalt, amb un dels elements que formaven part de la tanca dels jardins i horts d'aquesta casa, datada el 1693 i reformada el 1837. Al costat dret es veu l'antiga estació de la Canadenca, ara FECSA, i al costat esquerre, l'escola Puig i Gairalt de l'avinguda de Josep Molins, llavors en construcció. La monumental font rellotge fou enderrocada el 1978.
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Can Rigalt
    Fonts
    Masies
  • AMHLAF0024828.tif
    Font rellotge de Can Rigalt
    Carretera de Collbalnc als anys setanta a l'alçada a de can Rigalt, amb un dels elements que formaven part de la tanca dels jardins i horts d'aquesta casa, datada el 1693 i reformada el 1837. Al costat dret es veu l'antiga estació de la Canadenca, ara FECSA, i al costat esquerre, l'escola Puig i Gairalt de l'avinguda de Josep Molins, llavors en construcció. La monumental font rellotge fou enderrocada el 1978.
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Can Rigalt
    Fonts
    Masies
  • AMHL_101_C411_1962_00539.jpeg
    Collblanc,Tv 21
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1961_00995_0023_foto.jpg
    Can Capella
    Imatge extreta d'una llicència d'obres a l'alçada del número 215 de la carretera de Collblanc. La masia és Can Capella (ja no existeix), que estava a la confluència entre la carretera de Collblanc i l'Antiga Travessera.
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Can Capella
    Carrers
    Edificis
    Masies
  • AMHL_101_C411_1974_00186_0018_foto.jpg
    Torrent Gornal,Av 1-3
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1974_00186_0017_foto.jpg
    Torrent Gornal,Av 1-3
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1974_00186_0019_foto.jpg
    Torrent Gornal,Av 1-3
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
  • AMHLAF0004028.jpg
    Inauguració de l'estació de metro de La Bordeta / Cotxeres
    Inauguració l'1 de juliol de 1932 de l'estació de metro de La Bordeta / Cotxeres, de la línia 1. Situada entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat, era la capçalera de la Línia 1, de Metro, empresa anomenada en aquell moment Ferrocarril Metropolità Transversal. La Bordeta era una de les poques estacions de metro en superfície i va tancar portes el 1983, coincidint amb la prolongació de la Línia 1 des de la nova estació de Santa Eulàlia, subterrània, que va substituir la de La Bordeta, que va ser enderrocada, fins a la de La Torrassa. A la fotografia veiem una multitud davant l'entrada del Metro esperant l'arribada de les autoritats. El rètol està engalanat per a l'ocasió. A la inauguració hi va assistir el president de la Generalitat Francesc Macià.
    Arquitectura i urbanisme
    Diverses
    Dones i homes
    Estació del Metro Santa Eulàlia
    Estacions
    Ferroviaris
    Transports
  • AMHL_101_C411_1961_00395_0008_foto.jpg
    Farnés,C. 47
    Imatge extreta d'una llicència d'obres.
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
    Masies
    Torre Barrina (la Marquesa)
  • AMHL_101_C411_1961_00995_0022_foto.jpg
    Collblanc,Cr 215
    Imatge extreta d'una llicència d'obres. La masia que es veu parcialment a l'esquerra de la imatge és Can Capella (ja no existeix), que estava a la confluència entre la carretera de Collblanc i l'Antiga Travessera.
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Can Capella
    Carrers
    Edificis
    Masies
  • AMHL_101_C411_1958_00464_001_FOTO.jpg
    Collblanc,Cr 239
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Casa pairal Pubilla Casas
    Edificis
    Masies
  • AMHLAF0025758.jpg
    l'Acollidora, escultura d'Eduard Arranz Bravo
    Aquesta escultura és símbol de la ciutat de l'Hospitalet i representa el tarannà integrador, acollidor, que caracteritza L'Hospitalet i la seva ciutadania. L'escultura de bronze de l'artista Eduard Arranz Bravo es va instal·lar a la rambla de Just Oliveras coincidint amb la diada de Sant Jordi de 1986. Inicialment es va instal·lar a l'alçada de l'ambulatori de la Rambla. Actualment està igualment ubicada a la Rambla Just Oliveras, entre el carrer Barcelona i el carrer Enric Prat de la Riba. Durant un temps, i per tractar-se d'una obra d'art contemporani que inicialment va causar un cert desconcert entre els veïns, va ser popularment coneguda com "L'acollonidora", en una mostra d'enginy popular i sentit de l'humor. La imatge mostra la rambla Just Oliveras deserta degut a la pandèmia de COVID-19 el dia 29 de març de 2020.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Covid-19
    Epidèmies
    Escultures i monuments
    L'Acollidora (Eduard Arranz Bravo)
    Sanitat i salut
  • AMHLAF0182506.jpg
    Ramon Puig Gairalt en una celebració
    L'arquitecte Ramon Puig Gairalt apareix a l'esquerra de la fotografia, subjectant una cigarreta a la mà. A la dreta d'ell, en Joan Pons i Vila, promotor del gratacels de Collblanc. Molt probablement es tracti de l'acte d'inauguració del gratacels, celebrat al pis de Joan Pons (7è 1a).
    Àpats i banquets
    Arquitectura i urbanisme
    Celebracions
    Edificis
    Festes
    Gratacels
  • AMHLAF0182494.jpg
    Banquet en honor a l'arquitecte Antoni Puig Gairalt
    Fotografia dels assistents al banquet celebrat en honor a Antoni Puig Gairalt, autor de l'avantprojecte de l'aeroport de Barcelona. Al centre de la imatge, darrera de la dona que està dreta mirant a càmera, hi ha Antoni Puig Gairalt de perfil. Dues files més amunt i una mica a la dreta, hi ha el seu germà Ramon.
    Aeroport de Barcelona
    Aeroports
    Àpats i banquets
    Arquitectura i urbanisme
    Celebracions
    Festes
  • AMHLAF0182501.jpg
    Ramon Puig Gairalt en un aeroport
    Podria ser l'areroport del Prat. Es veuen dos avions de les "Líneas Aéreas Postales Españolas".
    Aeroports
    Arquitectura i urbanisme
    Avions
    Transports
  • AMHL_101_C411_1989_00131_Foto3.jpeg
    Vilanova,Av 12
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1989_00131_Foto4.jpeg
    Vilanova,Av 12
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1989_00131_Foto1.jpeg
    Vilanova,Av 12
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Edificis
  • AMHL_101_C411_1989_00131_Foto2.jpeg
    Vilanova,Av 12
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Edificis