Pont de l'Avinguda d'Isabel la Catòlica
Aquest pont va ser realitzat, en substitució de l'anterior quan es va inaugurar l'Avinguda d'Isabel La Catòlica el 1957. L'antic, més estret encara, permetia el pas a l'antic Camí del Molí, que abans, a mitjans del s. XIX, havia estat la sèquia del molí fariner situat a la Marina, a tocar de La Farola. Posteriorment, el 1972, va ser molt ampliat i dotat d'il·luminació interior quan aquesta avinguda es va convertir en una via de comunicació molt important entre els barris del Centre i San Josep amb els de Can Serra, Les Planes, La Florida i Pubilla Cases.
S'observa, a la dreta de la fotografia, l'antiga serradora de marbre ubicada en aquesta cruilla, antigament del Camí de Sant Joan o del Cementiri amb el Camí del Molí. Aquesta serradora va ser fundada per Nemesio Singla que, el 1914, va passar a mans del seu encarregat, Tomàs Giménez Bernabé, treballador de la casa que de 1923 a 1930 va ser líder de la Unión Patriótica i alcalde de l'Hospitalet imposat durant la dictadura de Miguel Primo de Rivera.
S'observa a la fotografia els blocs del barri de Can Serra i un rètol que anuncia l'accés al Teatro Popular Portátil situat en aquest barri.
Emilio Pérez Piñero, l'arquitecte que va dissenyar la cúpula geodèsica del Museu Dalí a Figueres, va dissenyar amb anterioritat i va presentar en el VI Congrés de la Unió Internacional d'Arquitectes celebrat a Londres, un projecte de 'Teatre Ambulant' amb capacitat per a 500 espectadors.
Després de l'experiència obtinguda a Londres, el 1966 dissenya un Teatro Nacional Desmontable per a 1.800 espectadors per encàrrec del Ministeri d'Informació i Turisme, en l'època del ministre Manuel Fraga Iribarne, per als Festivals d'Espanya. L'estructura, dibuixada al rètol de la fotografia, constava de dues cúpules reticulars realitzades en casquets de directriu esfèrica de 31 metres de diàmetre y 11 metres de fletxa.
El projecte s'anomenava Teatro Popular Portátil, amb el que el Ministeri pretenia, mitjançant aquesta carpa portàtil, portar el teatre a poblacions que no disposessin d'un edifici teatral amb suficient capacitat com per representar grans espectacles.
Aquesta carpa va anar per primer cop a La Coruña, on es va iniciar el projecte. Després va anar a Vigo y després a Vallecas, però no va ser gaire aprofitada pel Ministeri d'Educació.
L'alcalde Vicenç Capdevila, llavors encara ponent de cultura, va aconseguir que aquesta estructura s'instal·lés a l'Hospitalet, a un solar del barri de Can Serra, barri que tot just començava a edificar-se.
El 16 d'octubre de 1969, el Ministro de Información y Turismo, Manuel Fraga Iribarne, acompanyat de l'alcalde de l'Hospitalet José Matias de España Muntadas, va visitar el Teatro Popular Portàtil muntat ara a l'Hoaspitalet per inaugurar la campanya "Teatro Universal para Escolares", adreçada als alumnes de batxillerat de l'Hospitalet. Van tenir lloc de 1969 a 1972, diversos cicles de teatre amateur i de teatre professional de tipus clàssic en castellà, en els que es van representar obres de teatre d'autors com Tirso de Molina, Lope de Rueda, Calderon, Lope de Vega, Molière, Arniches, Valle-Inclán, Benavente, Mihura, Salom i Buero Vallejo per a escolars i per a tots els públics, a càrrec de la companyia del Teatro Calderon de Barcelona, dirigida per José Maria Loperena, la Compañía Nacional de Teatro Maria Guerrero de Madrid i la companyia Pequeño Teatro de Barcelona, dirigida per l'actriu Maria Luisa Oliveda. També es van oferir sarsueles com "Marina", d'Arrieta; "La tabernera del puerto", de Sorozábal i "Don Gil de Alcalà", de Penella, a càrrec de la companyia lírica Tomàs Breton de Barcelona dirigida pel baix Manuel Gas. Així mateix van tenir lloc també exitoses campanyes escolars pels alumnes de l'Hospitalet a càrrec de la companyia Teatro Universal para Escolares d'Alejandro Ulloa, que va oferir "La vida es sueño" i "El alcalde de Zalamea", de Calderon; "Otelo" i "Hamlet", de Shakespeare; "Los intereses creados", de Benavente i "En flandes se ha puesto el sol", de Marquina. Després se'n va fer càrrec en Ricard Salvat, que va organitzar algunes sessions per alumnes de batxillerat més treballades amb els professors, que podien preparar així l'obra amb anterioritat amb els seus alumnes. En finalitzar la representació els alumnes podien fer preguntes al director i els actors, que es situaven tots a l'escenari.
Va ser un projecte deficitari econòmicament però d'una gran importància cultural i de molt relleu per a l'Hospitalet d'aquella època, que va quedar truncat el febrer de 1972 quan una gran tempesta amb una forta ventada va fer malbé totalment la immensa lona que cobria l'estructura. L'elevat cost de fer-ne una altra va motivar que l'Ajuntament, que poc després de l'incident va passar a ser el propietari de la Carpa , cedida per un preu simbólic pel Ministeri, renunciés a construir-ne una altra i deixés l'estructura despullada allà, a Can Serra, en un solar on l’ajuntament franquista de l’alcalde Matías de España havia donat permís per construir 13 blocs de 13 pisos d’alçada. Finalment, les lluites veïnals (els veïns tiraven a terra les tanques que barraven el terreny), l’arribada a l’Ajuntament de l’alcalde Vicenç Capdevila i el nou Pla General Metropolità de l’arquitecte Joan Antoni Solans, van aturar la construcció. En aquell emplaçament va néixer una plaça, un mercat i una escola que porten el nom de la Carpa en record de l’antiga estructura escènica. L'estructura va ser desmuntada i muntada al parc de Can Buxeres, on temps després va ser novament desmuntada i venuda.
Arquitectura i urbanisme
Arts escèniques
Carrers
Cultura
Pont de l'avinguda d'Isabel la Catòlica
Ponts
Teatre
Teatro Popular Portátil