• AMHLAF0000142.jpg
    Correus i telègrafs ( "Hospitalet, Casa de Correus" )
    Edifici de Correus i Telègrafs realitzat per l'arquitecte Ramon Puig Gairalt. A la façana lateral es veu un òmnibus Oliveras. Està catalogat en el PEPPA amb el núm. 77.
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Correus i telègrafs
    Dones
    Indústries
    Informació i comunicació
    Patrimoni
    Patrimoni arquitectònic
    Persones
    Transports
  • AMHLAF0155341.jpg
    Guàrdia Urbana regulant el trànsit
    Autobusos
    Cossos de seguretat
    Guàrdia Urbana
    Policia local
    Seguretat i defensa
    Transports
  • AMHLAF0003932.jpg
    Rambla de Just Oliveras
    Vista de la Rambla de Just Oliveras desde del carrer Generalisimo Franco (actual carrer Enric Prat de la Riba). A mà esquerra, les cotxeres dels autobusos Oliveras S.A..
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Automòbils
    Carrers
    Indústries
    Rambles
    Transports
  • AMHLAF0004632.jpg
    Avinguda del Masnou
    Vista parcial nocturna de l'avinguda del Masnou
    Activitats econòmiques
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Edificis
    Establiments comercials
    Fanals
    Mobiliari urbà
    Parades d'autobusos
  • AMHLAF0000523.jpg
    Autobús Oliveras
    Autobús Oliveras. Sembla una imatge promocional en la que es mostra un dels automòbils i, a peu dret, el xofer i el revisor. L'empresa Oliveras va ser la primera en tenir una flota d'autobusos per connectar l'Hospitalet amb els pobles de les rodalies i amb Barcelona. Propietat de la família Oliveras, el seu fundador va ser Just Oliveras Prats (també alcalde de la ciutat).
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Homes
    Indústries
    Persones
    Places
    Transports
  • AMHLAF0003839.jpg
    Rambla de Just Oliveras
    Vista de la Rambla de Just Oliveras des de del carrer Generalísimo Franco (actual carrer d'Enric Prat de la Riba). A mà esquerra, es veuen les cotxeres dels autobusos Oliveras S.A.
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Cotxes
    Edificis
    Indústries
    Rambles
    Transports
  • AMHLAF0025784.jpeg
    Autobús Oliveras
    A la dècada de 1930.
    Autobusos
    Transports
  • AMHLAF0000524.jpg
    Autobús Oliveras
    Sembla una imatge promocional en la que es mostra un dels automòbils i, a peu dret, el xofer i el revisor. L'empresa Oliveras va ser la primera en tenir una flota d'autobusos per connectar l'Hospitalet amb els pobles de les rodalies i amb Barcelona. Propietat de la família Oliveras, el seu fundador va ser Just Oliveras Prats (també alcalde de la ciutat). Probablement aquesta imatge està presa davant del primer local El Pati Blau de Cornellà, en el centre de la vila.
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Homes
    Indústries
    Persones
    Transports
  • AMHLAF0025787.jpeg
    Autobús
    Línia L'Hospitalet - Barcelona.
    Autobusos
    Transports
  • AMHLAF0000679.jpg
    Festa de Sant Antoni Abat, Cavalcada dels Tres Tombs
    Moment en que la Cavalcada dels Tres Tombs avança pel carrer de Santa Eulàlia. Pel mig del carrer es poden veure alguns dels carros i cavalls engalanats per a l'ocasió. En primer terme, un carro tirat per dos cavalls, i darrera, un autobús de l'empresa Oliveras.
    Animals
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Benediccions
    Carros i carruatges
    Cavalcada dels Tres Tombs (Sant Antoni Abad)
    Cavalls
    Festes
    Indústries
    Natura i medi ambient
    Religió
    Transports
  • AMHLAF0110908.tif
    Terrassa del bar Maginet, a la Rambla Just Oliveras
    Imatge de 1964 de la terrassa del bar Cal Maginet, on es veuen dos homes endiumengats dispossats a prendre un refrigeri. Estava situat a la Rambla de Just Oliveras, entre el carrer de Barcelona i el carrer de Casa Nova. La terrassa exterior d'aquest bar era molt popular, perquè durant molts anys nomès hi va haver tres bars a la rambla: aquest, el cafè del Centre Catòlic, llavors sense terrassa, situat a la cantonada amb el Carrer Tarragona, i el Bar Deportivo, fent cantonada amb el carrer Bruc, tancat el 2014. Aquesta part de la Rambla, on avui està situada l'escultura "L'Acollidora", símbol de la ciutat, realitzada pel pintor i escultor Eduard Arranz-Bravo, va canviar la seva fesomia i configuració respecte al reste del traçat, que compta amb amb passeig central i dos vials a banda i banda, per tal de permetre l'entrada i sortida dels autobusos Oliveras a les cotxeres, que estaven situades just davant del Bar Maginet, com s'observa a la fotografia, on avui hi ha la seu de la Cooperativa Abacus. El Bar Maginet va canviar de mans i va passar a ser el Bar Cal Teo en els anys vuitanta del segle passat.
    Activitats econòmiques
    Establiments comercials
    Restauració
    Cafès i bars
    Bar Maginet
    Cotxeres dels autobusos Oliveras S.A.
  • AMHLAF0003285.jpg
    Fàbrica La Cardoner
    Vista de la fàbrica La Cardoner. Al fons, el barri de La Florida i Pubilla Cases i davant, l'avinguda Isabel La Catòlica abans del desdoblament de carrils.
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Bòbiles
    Cardoner, La
    Carrers
    Cotxes
    Indústries
    Transports
    Vistes
    Xemeneïes
  • AMHLAF0002903.jpg
    Plaça Espanyola.
    Vista des d'una posició enlairada de la plaça Espanyola al voltant dels anys 30, es veu l'autobús "HT" (Teatro Español) a punt de marxar. Podem veure com era l'estructura de la plaça, en forma de triangle i amb uns arbres al voltant de la font. (Aquesta plaça passà a denominar-se Mártires de Jaca a partir de 1931 fins acabada la Guerra Civil).
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Font de la plaça Espanyola
    Fonts
    Places
    Transports
    Vistes
  • AMHLAF0000866.jpg
    Treballadors dels autobusos Oliveras
    Retrat de grup dels treballadors dels autobusos Oliveras, just a la porta d'entrada al garatge.
    Autobusos
    Autobusos Oliveras
    Indústries
    Retrats
    Retrats de grup
    Transports
  • AMHLAF0003336.jpg
    Autobús Oliveras
    Autobús pujant per l'avinguda de Can Serra, porta publicitat de "La Caixa" en un lateral. Al darrere es veu el Parc de Can Buxeres.
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Carrers
    Transports
  • AMHLAF0000522.jpg
    Centre Moral Eulariench a l'autobús de Joan Pujol Farnós
    Autobús propietat de Joan Pujol Farnós. A la imatge es veu l'autobús i, a sobre, un grup de persones del Centre Moral Eularienc, que probablement van d'excursió. Dret, al costat del xofer, hi ha el mossèn. Aquesta fou la primera línia d'autobusos de l'Hospitalet
    Associacions i entitats
    Autobusos
    Centre Moral Eularienc
    Culturals i socio culturals
    Dones
    Excursions
    Homes
    Lleure
    Persones
    Transports
  • AMHLAF0000520.jpg
    Autobús de Joan Pujol Farnós
    Autobús propietat de Joan Pujol Farnós. A la imatge es veu l'autobús ple de gom a gom. Aquesta fou la primera línia d'autobusos de l'Hospitalet. Era utilitzat amb freqüència per Ricard Pujol, germà del propietari (Joan Pujol Farnós), i més conegut com "Ricard Carboner".
    Autobusos
    Dones
    Excursions
    Homes
    Infants
    Lleure
    Persones
    Transports
  • AMHLAF0000521.jpg
    Autobús de Joan Pujol Farnós
    Autobús propietat de Joan Pujol Farnós. A la imatge es veu l'autobús ple de gom a gom en un camí entre camps i bosc, propablement algun indret del Baix Llobregat. Entre els viatgers s'hi troben els germans i amos de les carrosseries Novell, constructors dels autobusos Oliveres, llur taller estava ubicat a la carretera de Santa Eulàlia prop de la benzinera. Aquesta fou la primera línia d'autobusos de l'Hospitalet
    Autobusos
    Camins
    Dones
    Homes
    Muntanyes
    Natura i medi ambient
    Persones
    Transports
  • AMHLAF0004073.jpg
    Avinguda de la Granvia de l'Hospitalet
    Avinguda de la Granvia de l'Hospitalet, antiga autovia de Castelldefels.
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Camions
    Carrers
    Cotxes
    Transports
    Xarxa viària
  • AMHLAF0004286.jpg
    Pont d'Isabel La Catòlica
    Antic pont estret del carrer d'Isabel La Catòlica, abans de l'ampliació. Al fons, un autobús de línia i La Farga amb la seva xemeneia.
    Altos Hornos de Cataluña S.A. (La Farga)
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Indústries
    Pont de l'avinguda d'Isabel la Catòlica
    Ponts
    Transports
    Xemeneïes
  • AMHLAF0002821.jpg
    Excursió de la Penya del Pitu
    Retrat de grup de la Penya del Pitu (Grup Excursionista de Collblanc) d'excursió a Sant Miquel del Fai. Al seu darrera es pot veure uns dels primers autocars Julià, l'any 1948. A un dels autocars podem llegir "Servicio de alquiler".
    Associacions i entitats
    Autobusos
    Autocars Julià
    Excursions
    Grup Excursionista de Collblanc
    Lleure
    Lleure infantil i juvenil
    Retrats
    Retrats de grup
    Transports
  • AMHLAF0003145.jpg
    Drogueria de Josep Puig Gròs
    Vista de la façana de la drogueria, propietat d'en Josep Puiggròs, amb els cartells anunciadors dels productes a banda i banda. Penjant del sostre i al costat de la porta d'entrada es veuen diferents productes. En primer pla marquesina d'una parada d'autobús. Aquesta botiga estava situada a l'edifici Casa Cabaní de 1923 de la carretera de Collblanc, que va ser dissenyat per l'arquitecte Ramon Puig Gairalt.
    Activitats econòmiques
    Arquitectura i urbanisme
    Establiments comercials
    Mobiliari urbà
    Parades d'autobusos
    Patrimoni
    Patrimoni arquitectònic
  • AMHLAF0000198.jpg
    Plaça de l'Ajuntament i carrer Major
    Plaça de l'Ajuntament i carrer Major. En primer terme, una part de la Casa Consistorial i a l'altra banda de carrer es veuen les cases baixes que arriben just fins el campanar de l'església de Santa Eulàlia de Mèrida Hi circula un autobús de l'època que arribava fins a Viladecans i Gavà. Es veuen persones caminant i estacionades davant l'Ajuntament esperant l'autobús
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Carrers
    Església Santa Eulàlia de Mèrida
    Esglésies i ermites
    Places
    Religió
    Transports