Plaça Espanyola i la font al mig. A mà esquerra, les cases on poc després de 1925 es van establir la merceria dels Querol i, quan s'hi afegí un pis, l'habitatge i la consulta del doctor Martí i Rost. A mà dreta, el mur i arbres que envoltaven la Torre de Can Piqué, adquirida per la família Noya a principis dels anys vint. Entre les cases baixes i la torre s'hi alcà posteriorment el temple de la Mare de Déu dels Desemparats, inaugurat l'any 1949.
Datació basada en la informació facilitada per un familiar de la botiga "La Ideal"
Vista des d'una posició enlairada de la plaça Espanyola al voltant dels anys 30, es veu l'autobús "HT" (Teatro Español) a punt de marxar. Podem veure com era l'estructura de la plaça, en forma de triangle i amb uns arbres al voltant de la font. (Aquesta plaça passà a denominar-se Mártires de Jaca a partir de 1931 fins acabada la Guerra Civil).
Vista de la plaça Espanyola als anys setanta. Es veu la plaça triangular amb la font i una munió de gent passejant-hi i dos autobusos i un camió al quadrant dret superior.
Plaça Espanyola i els seus voltants. A mà esquerra un bar amb el rètol "Sodas, Café Español, Bar". Al fons, al mig de la plaça es veu mig amagada la font.
Vista general des d'una posició enlairada que ens permet veure com l'estructura inicial de la plaça era una mena de triangle i pels laterals podien pasar els cotxes. Es poden veure també els arbres que envoltaven la font.
Reforma de la plaça Espanyola. Vista parcial de la plaça amb les obres molt avançades. Al fons es veu l'església Mare de Déu dels Desemparats i a l'esquerra la font.