• AMHLAF0001166.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. Es veu a part de la comitiva i alguns guàrdies civils a la taquilla de l'andana de davant de la nova estació, protegida amb una pèrgola.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001164.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració, el 1957, del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen l'alcalde Ramon Solanich i les diverses autoritats civils, religioses i militars.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001165.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració, el 1957, del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen l'alcalde Ramon Solanich i les diverses autoritats civils, religioses i militars.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001170.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu a Mn. Josep Homar fent la benedicció de la nova estació. A l'altra andana, gent del barri segueix l'acte.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Benediccions
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Religió
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001168.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu a Mn. Josep Homar fent la benedicció de la nova estació, davant la mirada de tota la comitiva.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Benediccions
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Religió
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001169.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu a Mn. Josep Homar fent la benedicció de la nova estació, davant la mirada de tota la comitiva
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Benediccions
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Religió
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001167.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu a Mn. Josep Homar fent la benedicció de la nova estació, davant la mirada de l'alcalde, Ramon Solanich i tota la comitiva.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Benediccions
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Religió
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001172.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu als membres de la comitiva asseguts a l'interior d'un dels vagons del Carrilet, entre ells el periodista S. Rodríguez Paredes, dret, fullejant un diari.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001171.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu a l'alcalde Ramon Solanich i Riera acompanyat d'altres homes a l'interior d'un dels vagons del Carrilet, que avança per entre els camps llaurats.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0002451.jpg
    Estació dels Ferrocarrils Catalans "El Carrilet"
    Rètol de l'estació de l'Hospitalet-Centre del Carrilet (Ferrocarrils Catalans S.A.). Al fons, a l'esquerra, la masia de Can Arús. Es realitzaven llavors les obres d'urbanització de la Plaça Verge Montserrat
    Agricultura i ramaderia
    Arquitectura i urbanisme
    Ca n'Arús
    Carrilet
    Estació del Carrilet l'Hospitalet Centre
    Estacions
    Ferroviaris
    Masies
    Transports
    Vistes
  • AMHLAF0000726.jpg
    Arribada del Carrilet a Sant Boi
    La fotografia mostra el moment de l'arribada del primer comboi del Carrilet a San Boi de Llobregat. L'esdeveniment va ser celebrat amb molta alegria a totes les poblacions per les que va passar el primer tren. A la imatge es veu l'arribada del tren i l'expectació de la gent, que ocupen l'andana. A l'esquerra es pot veure l'edifici de l'estació i, al fons, un gran cobert. Després de diversos intents, finalment el desembre del 1912 es va obrir la línia de ferrocarril secundari Barcelona (Magòria)-Martorell. El viatge inaugural es va convertir en una festa per tots els municipis on va passar el primer comboi, entre ells L’Hospitalet. Els trens eren llavors de vapor, de fabricació belga, i els cotxes eren de fusta. Hi havia zona per a fumadors, segona i tercera classe, i un reservat per a senyores a segona. L’any 1919 neix la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans amb la intenció d’unificar les diferents empreses que gestionaven les tres línies de via estreta. Llavors es crea el tram entre Martorell i Manresa i altres vies, en un important impuls al ferrocarril. A mitjans dels anys 20 comencen les obres per fer arrivar el Carrilet fins a la plaça d’Espanya en una línia soterrada que només era possible fer funcionar amb tren elèctrics. És en aquest moment que comença l’electrificació de tota la xarxa. L’any 1926, el tram Barcelona-Sant Boi era tot elèctric, la qual cosa va fer que augmentés la freqüència de pas per les estacions. La crisi mundial de l’any 1929 i la Guerra Civil van obrir una crisi al Carrilet que no va recuperar la normalitat fins l’any 40. L’any 1957 s’obre la nova estació de Sant Josep. La crisi econòmica dels anys setanta, va portar problemes al Carrilet que va passar de mans privades a ser gestionat per Ferrocarrils Espanyols de Via Estreta (FEVE), que quasi tanca la línia d’Igualada, cosa que la pressió popular va impedir. La creació de la Generalitat fa que l’any 1979 el Carrilet fos gestionat per una nova empresa pública, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que torna a impulsar la xara ferroviària per modernitzar-la. El 8 de juliol del 1985, es realitza el soterrament del Carrilet entre Cornellà-Almeda-L’Hospitalet-Sant Josep. L’Hospitalet havia tingut fins llavors vuit passos a nivell, on s’havien produït greus accidents i atropellament de vianants. Dos anys més tard, el soterrament arriba a la plaça d’Espanya i es creen les noves estacions d’Ildefons Cerdà-Ciutat de la Justícia i Gornal. L’any 2007 s’obre la darrera estació d’aquest tram, Europa-Fira.
    Actes oficials
    Carrilet
    Estacions
    Ferroviaris
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Vies
  • AMHLAF0000725.jpg
    Arribada del Carrilet a Sant Boi
    La fotografia mostra el moment de l'arribada del primer comboi del Carrilet a San Boi de Llobregat. L'esdeveniment va ser celebrat amb molta alegria a totes les poblacions per les que va passar el primer tren. A la imatge es veu a un grup de noies amb rams de flors a les mans, esperant l'arribada del tren, a l'andana de l'estació. Després de diversos intents, finalment el desembre del 1912 es va obrir la línia de ferrocarril secundari Barcelona (Magòria)-Martorell. El viatge inaugural es va convertir en una festa per tots els municipis on va passar el primer comboi, entre ells L’Hospitalet. Els trens eren llavors de vapor, de fabricació belga, i els cotxes eren de fusta. Hi havia zona per a fumadors, segona i tercera classe, i un reservat per a senyores a segona. L’any 1919 neix la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans amb la intenció d’unificar les diferents empreses que gestionaven les tres línies de via estreta. Llavors es crea el tram entre Martorell i Manresa i altres vies, en un important impuls al ferrocarril. A mitjans dels anys 20 comencen les obres per fer arrivar el Carrilet fins a la plaça d’Espanya en una línia soterrada que només era possible fer funcionar amb tren elèctrics. És en aquest moment que comença l’electrificació de tota la xarxa. L’any 1926, el tram Barcelona-Sant Boi era tot elèctric, la qual cosa va fer que augmentés la freqüència de pas per les estacions. La crisi mundial de l’any 1929 i la Guerra Civil van obrir una crisi al Carrilet que no va recuperar la normalitat fins l’any 40. L’any 1957 s’obre la nova estació de Sant Josep. La crisi econòmica dels anys setanta, va portar problemes al Carrilet que va passar de mans privades a ser gestionat per Ferrocarrils Espanyols de Via Estreta (FEVE), que quasi tanca la línia d’Igualada, cosa que la pressió popular va impedir. La creació de la Generalitat fa que l’any 1979 el Carrilet fos gestionat per una nova empresa pública, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que torna a impulsar la xara ferroviària per modernitzar-la. El 8 de juliol del 1985, es realitza el soterrament del Carrilet entre Cornellà-Almeda-L’Hospitalet-Sant Josep. L’Hospitalet havia tingut fins llavors vuit passos a nivell, on s’havien produït greus accidents i atropellament de vianants. Dos anys més tard, el soterrament arriba a la plaça d’Espanya i es creen les noves estacions d’Ildefons Cerdà-Ciutat de la Justícia i Gornal. L’any 2007 s’obre la darrera estació d’aquest tram, Europa-Fira.
    Actes oficials
    Carrilet
    Estacions
    Ferroviaris
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Tren
    Vies
  • AMHLAF0004324.jpg
    Estació de FF.CC. Catalans, S.A. "El Carrilet" de Sant Josep
    Vista de les obres de construcció de les andanes per a la nova estació del Carrilet de Sant Josep el 1956. Es veuen tres homes treballant al costat de les vies i a l'esquerra de la imatge es pot observar part de la maquinària emprada per a la construcció.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Obres
    Transports
    Vies
  • AMHLAF0001174.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen l'alcalde Ramon Solanich i les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu els membres de la comitiva a la plaça Mare de Déu de Montserrat, encara per urbanitzar en aquella època
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0001173.jpg
    Inauguració del baixador dels FGC de Sant Josep
    Acte d'inauguració, el 1957, del baixador dels FFCC (el Carrilet) al barri de Sant Josep. Hi assisteixen l'alcalde Ramon Solanich i les diverses autoritats civils, religioses i militars. A la fotografia es veu els membres de la comitiva un cop arribats a la població destí del viatge inaugural.
    Actes oficials
    Alcaldes
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet Sant Josep
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Militars
    Persones
    Política i administració pública
    Transports
    Visites d'autoritats
  • AMHLAF0000925.jpg
    Estació del Carrilet
    Fotografia de l'antiga estació del Carrilet. Estació de l'Hospitalet Centre dels ferrocarrils Catalans anomenat popularment "El Carrilet". Imatge presa mirant cap a Barcelona. Al fons a mà esquerra, la fàbrica tèxtil Can Gomar i Cia. Després de diversos intents, finalment el desembre del 1912 es va obrir la línia de ferrocarril secundari Barcelona (Magòria)-Martorell. El viatge inaugural es va convertir en una festa per tots els municipis on va passar el primer comboi, entre ells L’Hospitalet. Els trens eren llavors de vapor, de fabricació belga, i els cotxes eren de fusta. Hi havia zona per a fumadors, segona i tercera classe, i un reservat per a senyores a segona. L’any 1919 neix la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans amb la intenció d’unificar les diferents empreses que gestionaven les tres línies de via estreta. Llavors es crea el tram entre Martorell i Manresa i altres vies, en un important impuls al ferrocarril. A mitjans dels anys 20 comencen les obres per fer arrivar el Carrilet fins a la plaça d’Espanya en una línia soterrada que només era possible fer funcionar amb tren elèctrics. És en aquest moment que comença l’electrificació de tota la xarxa. L’any 1926, el tram Barcelona-Sant Boi era tot elèctric, la qual cosa va fer que augmentés la freqüència de pas per les estacions. La crisi mundial de l’any 1929 i la Guerra Civil van obrir una crisi al Carrilet que no va recuperar la normalitat fins l’any 40. L’any 1957 s’obre la nova estació de Sant Josep. La crisi econòmica dels anys setanta, va portar problemes al Carrilet que va passar de mans privades a ser gestionat per Ferrocarrils Espanyols de Via Estreta (FEVE), que quasi tanca la línia d’Igualada, cosa que la pressió popular va impedir. La creació de la Generalitat fa que l’any 1979 el Carrilet fos gestionat per una nova empresa pública, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que torna a impulsar la xara ferroviària per modernitzar-la. El 8 de juliol del 1985, es realitza el soterrament del Carrilet entre Cornellà-Almeda-L’Hospitalet-Sant Josep. L’Hospitalet havia tingut fins llavors vuit passos a nivell, on s’havien produït greus accidents i atropellament de vianants. Dos anys més tard, el soterrament arriba a la plaça d’Espanya i es creen les noves estacions d’Ildefons Cerdà-Ciutat de la Justícia i Gornal. L’any 2007 s’obre la darrera estació d’aquest tram, Europa-Fira. Aquesta estació va ser construïda el 1912. Estava situada a la Plaça Mare de Déu de Montserrat, plaça que va ser anomenada així perquè va ser col·locada al mig d'un parterre de la plaça una imatge de la Verge de Montserrat. Durant molt temps va ser coneguda popularment com a "plaça del bacallà" per la seva característica forma triangular, similar a la d'un bacallà salat obert. A la fotografia s'observa, a l'esquerra, l'antiga estació quan a les vies encara passaven per la superfície i, més al fons, les naus de la fàbrica de tints Gomar i Cia, situada a l'avinguda Pau Casals.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet l'Hospitalet Centre
    Estacions
    Ferroviaris
    Transports
    Vies
  • AMHLAF0000709.jpg
    Estació de Ferrocarrils Catalans, S.A. "El Carrilet" de l'Hospitalet Centre
    Fotografia de l'antiga estació del Carrilet. Estació de Ferrocarrils Catalans, S.A. de l'Hospitalet Centre, anomenat popularment "El Carrilet". La fotografia està presa des de les vies. La imatge és la núm. 11 d'una sèrie de postals. Al centre de la imatge, l'edifici principal de l'estació, construïda el 1912 i un grup d'homes esperant a l'andana, mentre el tren s'acosta. Al costat de l'estació, un cobert annex. Després de diversos intents, finalment el desembre del 1912 es va obrir la línia de ferrocarril secundari Barcelona (Magòria)-Martorell. El viatge inaugural es va convertir en una festa per tots els municipis on va passar el primer comboi, entre ells L’Hospitalet. Els trens eren llavors de vapor, de fabricació belga, i els cotxes eren de fusta. Hi havia zona per a fumadors, segona i tercera classe, i un reservat per a senyores a segona. L’any 1919 neix la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans amb la intenció d’unificar les diferents empreses que gestionaven les tres línies de via estreta. Llavors es crea el tram entre Martorell i Manresa i altres vies, en un important impuls al ferrocarril. A mitjans dels anys 20 comencen les obres per fer arrivar el Carrilet fins a la plaça d’Espanya en una línia soterrada que només era possible fer funcionar amb tren elèctrics. És en aquest moment que comença l’electrificació de tota la xarxa. L’any 1926, el tram Barcelona-Sant Boi era tot elèctric, la qual cosa va fer que augmentés la freqüència de pas per les estacions. La crisi mundial de l’any 1929 i la Guerra Civil van obrir una crisi al Carrilet que no va recuperar la normalitat fins l’any 40. L’any 1957 s’obre la nova estació de Sant Josep. La crisi econòmica dels anys setanta, va portar problemes al Carrilet que va passar de mans privades a ser gestionat per Ferrocarrils Espanyols de Via Estreta (FEVE), que quasi tanca la línia d’Igualada, cosa que la pressió popular va impedir. La creació de la Generalitat fa que l’any 1979 el Carrilet fos gestionat per una nova empresa pública, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que torna a impulsar la xara ferroviària per modernitzar-la. El 8 de juliol del 1985, es realitza el soterrament del Carrilet entre Cornellà-Almeda-L’Hospitalet-Sant Josep. L’Hospitalet havia tingut fins llavors vuit passos a nivell, on s’havien produït greus accidents i atropellament de vianants. Dos anys més tard, el soterrament arriba a la plaça d’Espanya i es creen les noves estacions d’Ildefons Cerdà-Ciutat de la Justícia i Gornal. L’any 2007 s’obre la darrera estació d’aquest tram, Europa-Fira. Aquesta estació va ser construïda el 1912. Estava situada a la Plaça Mare de Déu de Montserrat, plaça que va ser anomenada així perquè va ser col·locada al mig d'un parterre de la plaça una imatge de la Verge de Montserrat. Durant molt temps va ser coneguda popularment com a "plaça del bacallà" per la seva característica forma triangular, similar a la d'un bacallà salat obert. A la fotografia s'observa, a l'esquerra, l'antiga estació quan a les vies encara passaven per la superfície, els urinaris al costat i, més al fons, les naus de la fàbrica de tints Gomar i Cia, situada a l'avinguda Pau Casals.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estació del Carrilet l'Hospitalet Centre
    Estacions
    Ferroviaris
    Homes
    Persones
    Transports
    Tren
    Vies
  • AMHLAF0002452.jpg
    Estació dels Ferrocarrils Catalans, S.A. "El Carrilet"
    Estació de l'Hospitalet Centre del Carrilet. Imatge presa des de l'exterior del recinte. Entre les reixes es pot veure el carrilet aturat a l'andana
    Arquitectura i urbanisme
    Carrilet
    Estacions
    Ferroviaris
    Transports
    Estació del Carrilet l'Hospitalet Centre
  • AMHL_101_C410_1955_25779_001_FOTO.jpg
    Bòbiles,C. 33
    Imatge extreta d'una llicència d'obres
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Cotxes
    Edificis
    Transports
  • AMHLAF0003325.jpg
    "Pasa pero no para"
    Tren passant per l'avinguda Amèrica de Bellvitge. De fons es veuen els blocs de pisos del barri. A l'esquerra i ha un rètol que no es llegeix tot però que posa "està pasando por Bellvitge", en clara reivindicació a que es faci una parada de tren a Bellvitge.
    Arquitectura i urbanisme
    Edificis
    Ferroviaris
    Transports
    Tren
  • AMHLAF0004024.jpg
    Xarxa ferroviària
    Vies de la RENFE des del pas a nivell de la carretera del Mig. Al fons de la imatge es veu la fàbrica de Tecla Sala. A l'esquerra de la imatge es veuen camps de conreu.
    Agricultura i ramaderia
    Ferroviaris
    La Marina
    Transports
    Tren
    Vies
  • AMHLAF0004025.jpg
    Xarxa ferroviària
    Línia de tren entre el barri de Bellvitge i el Poligon Gornal. La fotografia està feta des del pont de la Granvia de l'Hospitalet. Al fons, la muntanya del Tibidabo.
    Arquitectura i urbanisme
    Edificis
    Estació de la RENFE de Bellvitge-Gornal
    Estacions
    Ferroviaris
    Transports
    Tren
    Vies
  • AMHLAF0004073.jpg
    Avinguda de la Granvia de l'Hospitalet
    Avinguda de la Granvia de l'Hospitalet, antiga autovia de Castelldefels.
    Arquitectura i urbanisme
    Autobusos
    Camions
    Carrers
    Cotxes
    Transports
    Xarxa viària
  • AMHLAF0004074.jpg
    Avinguda de la Granvia de l'Hospitalet
    Embús de trànsit a l' avinguda de la Granvia de l'Hospitalet, antigament anomenada autovia de Castelldefels.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Transports
    Xarxa viària
  • AMHLAF0004128.jpg
    Panoràmica de Bellvitge i al fons Barcelona
    Panoràmica de Bellvitge. Imatge presa des de la Gran Via cap a Barcelona. Al fons es veuen les muntanyes de Montjuic i Collserola.
    Arquitectura i urbanisme
    Carrers
    Cotxes
    Muntanyes
    Natura i medi ambient
    Transports
    Vistes