Masia de Cal Tres i els camps que l'envoltaven, propietat de Just Oliveras i Arús. Aquest espai, més tard, a partir de 1907, fou urbanitzat, convertint-se en la rambla de Just Oliveras, batejada així en honor seu. La família Oliveras va fer donació de part de les seves terres a l'Ajuntament per promoure el segon eixample de la ciutat. Aquest mas estava situat al que avui és la Rambla Just Oliveras, aproximadament a l'alçada de l'actual carrer Tarragona.
Darrera es pot apreciar l'estació del ferrocarril, el Mas Carol davant seu i, més lluny, a l'esquerra, es poden veure, a sobre del turonet, els camps de conreu de la masia de Can Serra, que no es veu a la fotografia, que arrivaben fins a la finca Can Cluset, o Cruzet, casa senyorial que s'observa dalt de la fotografia a la dreta, així com també s'aprecien les naus de la factoria de xarols i hules que allà va instal·lar en Narcís Cruzet el 1901 on, el 1915, es va instal·lar la refineria d'olis i lubricants industrials Viuda e Hijos de Miguel Brugarolas, coneguda con Can Brugarolas. Al seu costat el mas Can Mayoral i davant d'aquestes naus, a l'altre cantó de les vies del tren, s'aprecia la masia Can Creixells.
Al fons, la muntanya de Sant Pere Màrtir, gran part de la qual pertanyia en aquesta època al terme municipal de l'Hospitalet.
Targeta postal amb la imatge d'una dona jove que dur un barret amb llaços i una jaqueta amb els boravius de pèl d'animal. A la part inferior dreta hi ha escrit a pluma el següent " antes de salir para la tercera capital de España te abraza tu amigo Luís Amargós, 18/08/1905". A la part del darrera, el destinatari és Santiago Prats i Comas, metge municipal de l'Hospitalet i darrer propietari de la masia de Can Sumarro.
Al mig del carrer, encara de terra, hi ha un grup de nens i nenes al davant de les escoles municipals, que estaven situades als baixos de l'edifici de l'Ajuntament. A la dreta, un grup de dones se'ls miren. Al fons a l'esquerra, es pot veure part de la façana principal i lateral del temple parroquial de Santa Eulàlia de Mèrida i, a la dreta, la façana lateral de l'edifici de la Casa Consistorial
Centre Moral Eulariench a l'autobús de Joan Pujol Farnós
Autobús propietat de Joan Pujol Farnós. A la imatge es veu l'autobús i, a sobre, un grup de persones del Centre Moral Eularienc, que probablement van d'excursió. Dret, al costat del xofer, hi ha el mossèn. Aquesta fou la primera línia d'autobusos de l'Hospitalet
Autobús propietat de Joan Pujol Farnós. A la imatge es veu l'autobús ple de gom a gom. Aquesta fou la primera línia d'autobusos de l'Hospitalet. Era utilitzat amb freqüència per Ricard Pujol, germà del propietari (Joan Pujol Farnós), i més conegut com "Ricard Carboner".
Autobús propietat de Joan Pujol Farnós. A la imatge es veu l'autobús ple de gom a gom en un camí entre camps i bosc, propablement algun indret del Baix Llobregat. Entre els viatgers s'hi troben els germans i amos de les carrosseries Novell, constructors dels autobusos Oliveres, llur taller estava ubicat a la carretera de Santa Eulàlia prop de la benzinera. Aquesta fou la primera línia d'autobusos de l'Hospitalet
Casa pairal Can Serra, que va donar nom al barri, vista des de les vies del tren de la RENFE. Tal com es pot veure, tenia tres pisos i, a un costat, s'alçava un dels elements més característics de l'edifici, la galeria amb vidrieres. Aquesta casa estava ubicada al costat de l'estació d'electricitat Fecsa, a banda de muntanya de les vies del tren. Derruïda l'any 1933.
Façana principal de l'Ajuntament de l'Hospitalet. Segons fonts documentals l'ús original va ser d'oficines municipals i escola, l'arquitecte fora Francesc Mariné i està catalogat en el PEPPA amb el núm. 2.