Imatge de 1970 de l'estret pas de vehicles per sota les vies del tren del Torrent Gornal, avui carrer Rosalía de Castro, en la seva confluència amb l'Avinguda Josep tarradellas i Joan, i el més estret encara pas de vianants, fet aquest que va provocar més d'un atropellament. Aquest antic pas va permetre la comunicació entre els barris de La Florida, Collblanc-Torrassa, Sant Josep i Santa Eulàlia. Darrera el pont hi havia en aquest època la Plaza Pemán, avui Plaça Blas Infante que, mitjançant una rotonda distribueix el trànsit entre els carrers Mas, Vallparda, Avinguda de Ponent i Avinguda del Torrent Gornal.
S'observa en primer terme un vehicle, el popular utilitari Simca 1000. Al fons, creuant el pont, un no menys popular Citröen 2CV.
Al voltant d'aquest indret va estar situat el Salt Basté del Canal de la Infanta, anomenat així pel molí paperer que els germans Basté van instal·lat a mitjans del s. XIX, fàbrica que posteriorment va ser reconvertida en indústria tèxtil que, a partir de principis del s. XX, va passar a ser la fàbrica tèxtil Tecla Sala de filats de cotó, avui Centre Cultural Tecla Sala. Aquest pont va ser renovat i ampliant considerablement en els anys vuitanta del s. XX. Està previst realitzar en aquesta zona un important intercanviador entre les dues línies de Rodalies, les línies R2 i R4, i les línies de metro L1 i L9/10, fet que possibilitaria el soterrament i la integració urbana de les dues línies ferroviàries a l'Hospitalet, la línia R2 i la línia R4 en una fase posterior. Aquestes actuacions urbanes resoldrien la fractura actual que suposen les vies del tren en superfície i permetrien els corresponents desenvolupaments urbanístics.
Edifici de planta baixa que va ser enderrocat el 1961 per construir-hi l'edifici de pisos que actualment hi trobem (2022). La fotografia forma part de l'expedient de llicència d'obra núm. 575 de l'any 1961.
A darrere es pot veure la casa del carrer Llobregat, 145; coneguda com la "casa de la Madame" i que en aquella època era una caserna de la Guàrdia Civil.