• AMHLAV0002681.MP4
    Camp de treball a Bòsnia amb alumnes de Formació Professional d'Electricitat del Centre d'Estudis Joan XXIII
    Crònica d'un viatge a Bòsnia. Tasca solidària que van dur a terme alumnes i professors del centre educatiu Joan XXIII de Bellvitge durant la campanya d’ajuda a Bòsnia l'any 1997. La primera part del vídeo correspon a un primer viatge que van fer professors sols i la segona part és el viatge amb els alumnes. La tasca solidària consistia en instal·lar sistemes de calefacció a les cases que havien estat afectades per la guerra dels Balcans.
    Associacions i entitats
    Cooperació i solidaritat
    Educació
    Escoles
    Jesuïtes de Bellvitge
  • 06.Francesc Goyta Verges (1879-1881).mp4
    Il·lustres Alcaldes: Carta de l’alcalde Francesc Goyta al jutge de primera instància de San Feliu de Llobregat
    Il·lustes Alcaldes és una serie de lectures d'arxiu realitzades amb IA (Inteligència Articificial) que es van publicant mensualment al llarg de l'any 1925. La cinquena lectura correspon a Francesc Goyta i Verges que va ser l’alcalde de l’Hospitalet de 1879 a 1881. El document llegit és una carta al jutge de primera instància de San Feliu de Llobregat per la comissió d’un fet delictiu ocorregut a la mina pròpia.
    Alcaldes
    Associacions i entitats
    Cementiri
    Correspondència històrica
    Política i administració pública
    Salut i assistencials
    Sanitat i salut
  • 04.Pere Norta Campañá (1874, 1881-1887).mp4
    Il·lustres Alcaldes: Carta enviada a l’alcalde Sans en relació a la inhumació de cadàvers al cementiri de Sants (Pere Norta i Campañá)
    Il·lustes Alcaldes és una serie de lectures d'arxiu realitzades amb IA (Inteligència Articificial). La quarta lectura correspon a Pere Norta i Campañá que va ser l’alcalde de l’Hospitalet la major part de l’any 1874 i els primer dies de 1875. El document llegit és una carta enviada a l’alcalde Sans en relació a la inhumació de cadàvers al cementiri de Sants.
    Alcaldes
    Associacions i entitats
    Cementiri
    Correspondència històrica
    Política i administració pública
    Salut i assistencials
    Sanitat i salut
  • 25-N 2024.mp4
    Dia Internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones (2024)
    Des de l'Arxiu Municipal de l'Hospitalet reivindiquem aquest dia per l'erradicació de la violència cap a les dones, i ho fem recordant un cas d'agressió masclista ocorregut a la nostra ciutat fa 160 anys i que va quedar registrat en els documents que conservem. El 8 de desembre de 1864, al barri de Santa Eulàlia de l’Hospitalet, la Francisca Susanna fou agredida pel seu marit, en Josep Roca. Ho sabem gràcies a que ella va denunciar els fets a les autoritats municipals. Així ho explica en Jacint Folch, l’alcalde pedani (seria com l’actual regidor del barri) en aquest document escrit dos dies després dels fets. La Francisca, que havia patit contusions, demanava justícia i també ajuda per recuperar roba i calçat de casa seva. No sabem si el marit no la deixava entrar a casa o si era ella que no hi volia tornar. El cas és que en Jacint Folch va enviar el sereno (el vigilant nocturn), que era l’Agustí Isaach, perquè en Josep Roca entregués les pertinences de la seva dona. Però el marit no va obeir de cap manera i va exigir que l’ordre arribés d’una autoritat superior. Aleshores, en Jacint Folch va redactar aquest document i el va enviar a l’alcalde de l’Hospitalet. No sabem quina va ser l’actuació posterior, però un funcionari va escriure al marge que l’assumpte “s’havia resolt satisfactòriament entre els consorts” i que en Roca “havia demanat perdó pel greuge comès”. Ignorem si amb la paraula greuge es referien a l’agressió contra la seva dona, o més aviat al fet que d’entrada s’havia negat a obeir l’autoritat d’en Jacint Folch. Segurament no es va fer justícia i és possible que ella hagués de tornar a conviure amb el seu agressor. Però gràcies a que la Francisca Susanna va denunciar l’agressió, avui coneixem aquesta història de violència masclista.
    Associacions i entitats
    Dones
    Feministes i de dones
    Persones
  • AMHLAV0001348.mp4
    La festa de la gent de la petanca 1997
    Associacions i entitats
    Esports
    Gent Gran
    Petanca
  • AMHLAV0001338.mp4
    Vídeo promocional i Inauguració Unión Deportiva Unificación Bellvitge
    Associacions i entitats
    Esportives
  • AMHLAV0001352.mp4
    L'Hospitalet ganará. Vota PSC per guanyar
    Associacions i entitats
    Partit dels Socialistes de Catalunya - PSC-PSOE
    Polítiques
  • AMHLAV0000701.mp4
    Excursió al Pantà de Foix, Tarragona, Cambrils i Santes Creus
    XI Excursió de l' "Agrupació d'Amics de la Música" al Pantà de Foix, Tarragona, Cambrils i Santes Creus.
    Agrupación de Amigos de la Música
    Arquitectura i urbanisme
    Associacions i entitats
    Culturals i socio culturals
    Excursions
    Lleure
    Religió
    Turisme
  • AMHLAV0000700.mp4
    Excursió a Alella i Montseny
    Excursió de l' "Agrupación de Amigos de la Música" a Alella i a Sant Bernat del Montseny.
    Agrupación de Amigos de la Música
    Associacions i entitats
    Culturals i socio culturals
    Excursions
    Lleure
    Turisme
  • AMHLAV0000698.mp4
    Madrid, 1960
    Madrid, Saragossa i Monestir de Pedra 1960
    Agrupación de Amigos de la Música
    Associacions i entitats
    Culturals i socio culturals
    Excursionisme
  • AMHLAV0000697.mp4
    Asociación de Amigos de la Música. Excursión a San Juan de les Abadeses, Camprodón
    Asociación de Amigos de la Música. Excursión a San Juan de les Abadeses, Camprodón. També surt Setcases, Llinars
    Agrupación de Amigos de la Música
    Associacions i entitats
    Culturals i socio culturals
    Excursionisme
  • AMHLAV0000865.mp4
    Manresa, Cardona i El Miracle
    Imatges d’una excursió organitzada per l’"Agrupación de Amigos de la Música i filmada per un dels seus integrants, Jaume Reventós. Amb autocars de la línia “Costa Brava”, els membres de l’Agrupació comencen la ruta a Manresa, visitant la basílica de Santa Maria i els seus voltants. Després, novament amb l’autocar, es dirigeixen cap a les mines de sal de Cardona amb vistes a la vall salina i la del Cardener. Es veuen imatges impactants dels accessos a les mines. L'excursió continua cap al Pantà de Sant Ponç i el santuari del Miracle. Sense àudio.
    Agrupación de Amigos de la Música
    Arquitectura i urbanisme
    Associacions i entitats
    Castells
    Culturals i socio culturals
    Edificis
    Esglésies i ermites
    Excursions
    Lleure
    Religió
    Turisme
  • AMHLAV0000709.mp4
    Excursió a Breda, Arbúcies, St. Hilari de Sacalm
    Excursió a Breda, Arbúcies, St. Hilari de Sacalm
    Associacions i entitats
    Excursionisme
  • AMHLAV0000708.mp4
    Excursió "La Passió" d'Olesa, 1960
    Excursió de l'Agrupació d'Amics de la Música per veure la representació de "La Passió" d'Olesa de Montserrat, 1960
    Associacions i entitats
    Excursionisme
  • AMHLAV0000707.mp4
    Viatge a Viella
    Viatge a Viella
    Associacions i entitats
    Excursionisme
  • AMHLAV0000706.mp4
    Viatge a França, Girona i l'Empordà
    Viatge a França, Girona i l'Empordà
    Associacions i entitats
    Excursionisme
  • AMHLAV0000669_01.mpg
    Bellvitge-Bellvitge
    Documental sobre els inicis del barri de Bellvitge realitzat pels alumnes de l'Institut de Bellvitge (I.N.B.-3) i dirigit per Julián Álvarez. Els comentaris són de: Cosme Grifell (arquitecte municipal) i Ramon Fernández Jurado (veí i activista). Les intervencions musicals van a càrrec de: Ginesa Ortega y Pedro Sierra (guitarrista), Alma Flamenca i José Luís González (poeta). Les fotografies són de: Mauricio Martínez i Casa Compay. La Documentació gràfica és de R. Fernández Jurado. Col·laboren: Video-Nou, l'Aula de Cultura de Bellvitge, Àrea d'Urbanisme i d'Ensenyament de l'Ajuntament de l'Hospitalet i la Peña Flamenca de l'Hospitalet. Durada: 12 minuts.
    Arquitectura i urbanisme
    Associació de veïns de Bellvitge
    Associacions i entitats
    Cultura
    Història
    Música
    Projectes urbanístics
    Societat
    Veïnals
  • AMHLAV0000671.mpg
    Cooperativa de Cinema Alternatiu "Can Serra, la objeción de conciencia en España", 1976.
    Associacions i entitats
    Moviment Objecció de Consciència - MOC
    Pacifistes